c63ade13da5497c4d6824e29c109dfd8.jpg

Bariery interpersonalne

Blokady wynikające z negatywnych emocji mogą przysporzyć nam kłopotów w relacjach z klientem czy współpracownikami. Do takich barier możemy zaliczyć m.in. stereotypy, różnice kulturowe, problemy z mową, złe samopoczucie, obcy język, brak koncentracji uwagi czy śmiałości.
bariery interpersonalne
Postawa ciała – splecione ręce i nogi, klat¬ka piersiowa wycofana, pozycja bokiem do nas świadczą najczęściej o zamknięcia i niechęci klienta. Natomiast rozluźnione ramiona, otwarte dłonie i ręce, sylwet¬ka skierowana w naszym kierunku mogą świadczyć o zadowoleniu i chęci współpracy. Taka otwarta postawa ciała powinna towarzyszyć nam na co dzień w pracy. Łatwiej wtedy o sympatyczne relacje ze współpracownikami czy klientami.
Proksemika – to odległości w przestrzeni, jakie dzielą rozmówców. Jako baczni obserwatorzy możemy wnioskować, ja¬kie relacje łączą ludzi, przyglądając się. ile centymetrów dzieli ich od siebie. Podczas wykonywania zabiegów w salonie kosmetycznym niezwykle ważne jest umiejętne przekraczanie stref przestrzeni klienta. Zwłaszcza gdy wykonuje¬my zabiegi pielęgnacyjne na ciało, także w miejscach intymnych klienta, musimy zachowywać się w sposób niezwykle delikatny, stosowny i przemyślany. Zdecydowanie polecanym sposobem komunikacji w takich sytuacjach jest informowanie klienta na bieżąco o etapach przeprowadzanego zabiegu oraz uzyskiwanie aprobaty do wykonania kolejnego kroku.
http://www.rgib.org.pl/index.php?option=com_content&id=123